Life of Highschool
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Life of Highschool

Forum o tematyce szkolnego, a także zwykłego życia. Można być także istotą nie do końca ludzką.
 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Walka i trochę o przedmiotach

Go down 
AutorWiadomość
Ryūichi Hokusara
Admin
Ryūichi Hokusara


Liczba postów : 22
Join date : 26/07/2017

Walka i trochę o przedmiotach  Empty
PisanieTemat: Walka i trochę o przedmiotach    Walka i trochę o przedmiotach  EmptySro Lip 26, 2017 3:01 pm

Sztuka walki


Pewnie nie raz zdarzy Ci się sytuacja, w której jedynym wyjściem będzie walka. To ostateczny sposób w tutejszych stronach, najbardziej kosztowny i wymagający, co prawda nie jedyny, ale jeżeli dyplomacja nie zadziała, trzeba będzie sobie poradzić w jakiś inny, niebezpieczny dla życia naszej postaci (a także czyjejś) sposób.
Do walki może dojść między NPCtem a graczem, lub w innych sytuacjach - użytkownik kontra drugi użytkownik. Najlepiej żeby walki były jak najbardziej dynamiczne, jak najszczegółowiej opisane i bez ozdobników typu "rzucił w niego krzesłem i trafił". O powodzeniu ataku decyduje Mistrz Gry, który co turę opisuje przebieg walki oraz statystyki. Sędzia musi być obiektywny, a więc ocenia obie taktyki i wprowadza nutę niepewności; losy graczy nie mogą być z góry przesądzone. Podczas walki ważne są starystyki, to znaczy:

Życiowość - życie uczestników jest liczone w procentach i z każdym udanym atakiem przeciwnika owe procenty są sukcesywnie odejmowane. Życie można sobie odnowić dzięki przedmiotom i jedzeń leczących; można je również odnowić u Ułaskawionych lub Kleryków, czy też przesypiając się w hotelu za pieniądze (niekoniecznie regeneruje życie do 100%). Snu nie można nadużywać, jest możliwy (jako regeneracja) tylko raz na tydzień, a przedmioty leczące można używać raz na jakiś czas, zależnie od ich efektywności; te leczące do 100% hp możliwe są tylko raz na dwie godziny, 70% na godzinę, a 50% na półgodziny. Można to co prawda przełożyć na tury, z czegl regenerujące 100% - 6 tur, 70% - 4 tury, a 50% - 3 tury.

Atak - Siła ataku jest zależna od poziomu postaci (który można nabyć podczas treningów, spożywając kosztowne przedmioty doładujące poziom lub poprzez właśnie walki, podczas których zdobywamy EXP) doświadczeniu w walce bądź pogody (słoneczne dni wzmagają ogniste ataki o 25%, a deszczowe o tyle samo wodne moce), a także zależne od ekwipunku, który masz przy sobie. Ataki można również wprowadzać podczas rzutu kostką, z której MG może skorzystać jako pomocy - kod brzmi [ rand ]12[/rand] - wartość uzyskana decyduje o powodzeniu uniku (może też zostać wykorzystany w celu wprowadzenia uniku) jeżeli uzyskamy wartość poniżej 6 atak się nie powiódł, wyższe liczby do 11 to normalny, udany cios, a cyfra 12 oznacza cios krytyczny, który zwiększa zwykły atak średnio o 5% - jeżeli cios normalnie zadaje 10%, po krytyku usiąga on łącznie 15% (odejmujemy wtedy od życiowości przeciwnika osiągniętą wartość.)

Obrona - zależna jest ona od poziomu naszej postaci, doświadczeniu czy sposobu w który przydzieliłeś punkty swojej postaci, a także od broni osłaniających czy opancerzenia. Decyzja należy do Ciebie, czy postać będzie bardziej ofensywna czy defensywna, a może nawet pół na pół?

Uniknięcie ataku - Każdy atak ma około 80/75% na powodzenie, a więc 20/25% na pudło. Podczas uniku wartość ta się zwiększa, a więc istnieje 35/40% na niepowodzenie ciosu skierowanego w strone unikającego. Uniki można również przewidzieć podczas rzutu kostką, z której MG może skorzystać jako pomocy - kod brzmi [ rand ]12[/rand] - wartość uzyskana decyduje o powodzeniu uniku (może też zostać wykorzystany w celu wprowadzenia ataku) jeżeli uzyskamy wartość poniżej 7 z 7 włącznie unik się nie powiódł, powyżej siódemki skutkuje powodzeniem.

Szybkość wprowadzania ataku, uniku i tak dalej - Szybkość, lub jak kto woli zwinność zależna jest od wagi postaci, wzrostu, bądź jej poziomu rozwoju postaci/doświadczenia, tzn. Lżejsze postaci mają słabszą obronę, ale wyższą szybkość. Jednak zyskując Poziom Rozwoju Postaci cięższe kreatury/ludzie mają większą szanse na szybszy atak. Szybkość gwarantuje też to, który z przeciwników zaatakuje pierwszy a to daje ogromną przewage.

Dla ułatwienia posługujemy się procentami. Maksymalne życie stanowi 100%, ale po osiągnięciu maksymalnego możliwego Poziomu Rozwoju Postaci wartość ta zwiększa się do 1000% (maksymalny poziom na te chwilę to 100).

Wpływ przedmiotów na walkę


O samych przedmiotach temat znajdziecie w <>, jednak warto z grubsza wprowadzić co i jak. Przedmioty, które się tutaj znajdują również mają swój poziom, który można zwiększyć poprzez różne aktualizacje, które są niestety kosztowne. Przedmiot nie może mieć takiego samego poziomu co nasza postać; to jest, mając 10 Poziom Rozwoju Postaci nie możemy mieć 10 Poziomu Broni. Przy 15 PRP maksymalny poziom przedmiotu może wynosić 5. Na sam początek ustalmy ograniczenia - początkujący gracz ma jedynie jedną broń startową, która po akceptaci karty postaci jest nie do zmienienia. Podczas rozgrywki może natknąć się na inną broń (MG może wpaść do waszej sesji i podsunąć wam przedmiot pod nos, lub możecie znaleźć ją podczas questów lub minieventów) nawet z wyższym niż standardowo poziomem. Dla przykładu gracz napotyka leżącą siekiere o poziomie 5, podczas gdy on sam ma poziom 1. Musi więc poczekać do 15 PRP by móc skorzystać z owego przedmiotu, ale może wsadzić go do swojego ekwipunku. Ekwipunek ma maksymalnie sześć miejsc na przedmioty ofensywne i defensywne, jednak wartość ta zwiększa się wraz z PRP. Należy więc co jakiś czas pozbywać się przedmiotów by móc posiąść nowe i dużo lepsze. UWAGA! Broń startowa jest NIE DO USUNIĘCIA, a jej poziom zwiększa się bez wydawania pieniędzy (w przeciwieństwie do reszty przedmiotów, które mają do zaoferowania bonusy, których starter nie posiada).

Powrót do góry Go down
https://lifeofhighschool.forumpl.net
 
Walka i trochę o przedmiotach
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Life of Highschool :: Najważniejsze informacje ::  To co każdy powinien wiedzieć-
Skocz do: